Stage is begonnen.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Graaf - WaarBenJij.nu Stage is begonnen.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Graaf - WaarBenJij.nu

Stage is begonnen..

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

09 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Wat gaat de tijd snel hier! Alweer twee weken zitten erop, en nog steeds geen heimwee. Gezellige huisgenootjes (aangezien ze ook mijn blog lezen) en we doen veel leuke dingen hier. Vorige week zijn we met een aantal meiden naar Overbridge geweest, een soort recreatieoord ten zuiden van Paramaribo. Heel mooi en ook erg gezellig! Na afloop hebben we met z'n allen ergens gegeten. Ik zal straks even wat foto's proberen toe te voegen zodat ik niet steeds hoef te zeggen hoe mooi en leuk het was.

Ook hebben we al 2 salsalessen gevolgd! Zoals te verwachten waren er zo'n 15 vrouwelijke stagiaires en slechts 3 mannen. Verder zitten er volgens Manon veel muggen op salsales. Ik dacht zelf dat het al best goed ging, maar toen ze ons lieten zien wat wij na een maand al zouden moeten kunnen ben ik toch gaan twijfelen.. Ik hoop dat het er straks vanzelf allemaal wat soepeler uitziet met mooie salsaschoentjes. Uiteraard zullen we ook huiswerk moeten doen tijdens het stappen.

Het stappen is hier trouwens ook heel erg leuk. Vooral op donderdag: Havana! Helaas had ik wel op vrijdagochtend om 10u een skypeafspraak met een docent.. Vrijdag hadden we een feestje waarbij we vanuit de lounge met een partybus naar Touché (discotheek) gingen. Heel erg leuk! Vooral grappig dat je je in de bus tegelijkertijd vast moet houden om niet te vallen, maar ook nog probeert te dansen voor zover dat nog kan. Over dansen gesproken, Reusel is er niks bij! Vooral de stagiairejagers met hun ingestudeerde(?) dansjes zijn erg vermakelijk om naar te kijken. Helaas hadden Jannie en ik zaterdagochtend om 9u gewoon weer stage, dus weer maar 3 uurtjes slaap. Zwaar leven hier!
Gisteren gelukkig niet op stap geweest. Wel is onze douche erg populair, aangezien we een van de weinigen zijn met warm water, dus waren er nog wat mensen komen douchen en luisteren naar Jannies leuke mopjes, hihi.
Net nu ik dit lees, gaat het water kapot hier!! :(

Verder hebben we afgelopen week al aardappelen, gehaktbal en rode bieten op, zo lekker!! Ook heb ik al milka oreo chocolade gevonden en zijn we al 2x bij de mc Donalds geweest. Maar het Surinaamse eten is ook erg lekker hoor. :)

Na alle leuke dingen benoemd te hebben, zijn we ook begonnen met onze stage deze week. Dit is nog wel even wennen, de manier van werken is heel anders dan in Nederland. Het project dat we eigenlijk zouden gaan doen is uitgesteld tot juni, dus was het voor ons even zoeken wat we dan zouden gaan doen bij stichting Vonzell. Er is gelukkig nog een ander landbouwproject voor drop-outs waarbij we de jongeren mogen begeleiden bij hun persoonlijke ontwikkeling, deze start midden maart. Hopelijk krijgen we wel genoeg contact met de doelgroep, zodat we onze competenties kunnen behalen hier. Morgen mogen Jannie en ik mee op 'veldbezoek' waarbij we in achterstandswijken op zoek gaan naar jongeren (drop-outs) die deel willen nemen aan het landbouwproject. Ik ben heel erg benieuwd!

Aangezien we zo meteen nog een welkomstborrel hebben, stop ik weer met schrijven. Tot snel!!


  • 09 Februari 2014 - 23:41

    Geertje:

    Hoezo geen heimwee?! Aardappelen, gehaktbal en rode bieten!
    Zorg inderdaad wel dat je ook werkt aan je competenties, drinken en stappen had je in nederland al behaald! ;) en dat salsadansen zul je straks sowieso beter kunnen dan 80% van de nederlanders...
    Ik hoop dat alles goed komt met je stage! Dropouts (be)zoeken zal sowieso interessant zijn!
    Geniet! X

  • 10 Februari 2014 - 10:03

    Thijs:

    Keep calm and Touché

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 4305

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 05 Juli 2014

Stage in Suriname!

Landen bezocht: